24 Mayıs 2016 Salı

İÇİMİZDE KALANLAR - 2 (Görünüşe Göre Yargılayan İnsanlar)

Hatırlarsınız ki blogumda ilk bu yazıyı yazmıştım.Uzun zaman oldu,farkındayım.Ama yine de 2.'sini yazayım dedim.İyi okumalar!

Bugün sabah okula gitmek için evimden çıktım. (her zaman olduğu gibi) Otobüs durağına doğru gidiyorum.İki tane yaşlı adam,arkadaşlar bu çok mühim! İki tane yaşlı adam bana aynen şu tavırla baktı:
(süzmek de diyebilirsiniz........) Bu arada benim saçım lila renkli(ama tebeşirle boyadım),piercingim var ve bir sürü dövmem var.

Bakışlara alışığım.Genelde olan bir şey çünkü hani ne bileyim farklı bir tipseniz,piercinginiz varsa işte saçınızın rengi değişikse ya da oranızda buranızda dövme varsa bir şey varsa mutlaka bakılacaksınız yani bunun kaçışı yok.Her insan böyle bir bakıyor,sizi yargılıyor sonra tekrar hayatına devam ediyor.Çünkü onlarda hiç bir şey yok.Neyse bu konu apayrı bir konu.Bu konu hakkında zaten bir sürü konuşma yapabilecek kapasitedeyim.O yüzden şu anda bunu sadece kısacık bir sinir yazısı haline getireceğim.İki tane yaşlı adam yani 80'e falan yakınlar herhalde diye düşünüyorum.Klasik,normal,emekli olmuşlar,sabah erken kalkan tipler muhtemelen.İki arkadaş orada oturuyorlar.Yani normal şartlar altında olsa ben normalde o tip insanlara hani böyle beni yargılamayacak insan gözüyle bakıyorum nedense.Hani gençtir yapar diye geçer diye düşünüyorum.Şey hani böyle 'günaydın' derim genelde.Yine kulaklığımı şey kulaklıkla gidiyorum,müzik dinlerken.Kulaklığımı çıkardım.Tam 'günaydın' diyeceğim bana benim hakkında konuştuklarını duydum.aten onlar o sırada konuşmaya başlamışlar yani.Ondan sonra şey zaten böyle yani bu tavırla değil tabi ki de ben onu biraz yavşatıyorum siz anladınız.'Saça bak,bunlar hep şeytanın işi,işte piercing (piercing olduğunu da bilmiyor,küpe işte yada başka bir şey dedi muhtemelen.Ben orayı duymadım) İşte bak pantolonu da mor zaten.Lan pantolonum mor,ne var pantolonumun mor olmasında? Kafayı mı yediniz?! Noluyor? Geçen günde aynı,ondan sonra ben zaten bu insana cevap vermeden kendi yoluma devam ettim.Ama burada en önemli olan şey şu: Ülkemizde gittikçe farklı biri olmak,farklı biri olmak ne demek? Sizin normal statünüz ne? Hani illa sizin istediğiniz gibi mi giyinmemiz mi lazım? Ben afedersiniz şunu yapsam;

KAŞAR OLUYORUM!
Bu nedir ya? Ne demek istiyorsunuz yani? Siz kimi, neyle,nasıl yargılayabiliyorsunuz?Sizin normal anlamınız nedir? Kafayı mı yediniz?İnsanların insanlara tahammülü kalamamış arkadaşlar.İnanılmaz bir şey.Yani ben eski jenerasyonun hani böyle bir şey yapmasını zaten normal bulmuyorum ama hani eski jenerasyon yeni jenerasyona belki ayak uyduramıyor,belki ona tuhaf geliyor.Amenna.Benim için hiç bir problem yok.Ben her zaman kendimi açıklamaya açığım.Bu şekilde insanlara yaklaşırsanız ben farklı bir şey düşünmeye başlıyorum artık.Bu kadın olmanın zorluklarını,işte sokakta yürümenin bile ne kadar zor hale geldiğini açıklıyor bana.Bundan önce,bu kadar sinirlenmemin sebebi aslında bana direkt yapılan bir şey değil.Yani ben yaşlı amcalarla oturup muhabbet etmeyi,onların jenerasyonundan hikayeler dinlemeyi gerçekten seven bir insanım.Onlarla oturup muhabbet etmeyi çok seviyorum çünkü benimde dedelerim var.Ben dedemle oturup muhabbet etmeyi hele ki bir rakı masasında falan muhabbet etmeyi acayip seven bir insanım.Ama siz bunu bile yargılıyorsunuz.Çünkü beynimiz başka bir yerde çalışmıyor.Artık o kadar ötekileştirilmişiz ki,birbirimzi o kadar itmeye alışmışız ki artık kimse kimseyi kabullenemez hale gelmiş.Ben böyleyim sanane,senin ne gibi bir alakan var,senin neyini rahatsız ettim? Onu geçtim sen benim nasıl biri olduğumu dış görüntümden nasıl anlıyorsun?Belki ben böyle görünmeyi seviyorum ama aslında çok farklı düşüncelerim var.Ya da ne bileyim,belki ben kapalıyım ama beynim açık.Hani dar görüşlü değilim,insanları kötü kötü yargılamıyorum.Niye böyle herkesi yargılar hale gelmişiz? Neyse otobüsteki olayı anlatıyordum.Küçük çocuğun birine yaşlı başlı amca işte küpe takmış çocuk normal bir genç yani.Üniversiteye giden ya da belki daha da şey 30'lu yaşlarında genç,bir adam.Şey sen adam mısın diyor.Bütün otobüsün içinde iki katlı otobüs yani.Bütün otobüsün içinde adam mısın işte böyle bak küpe takmışsın hölölöhölölö....Ya,yuh!Harbi yuh! Ondan sonra mesela o çocuk o adama ters bir şekilde tepki verse bu sefer şey olacak 'Aaa saygısıza bak.Yaşlı başlı adama ne yapıyor?' E bütün otobüsün içinde sen o çocuğun erkekliğini,siz ne derler,bizim ülkemizde bu tip şeyler önemli çünkü.Erkekliğini sorguluyorsun,adamlığını sorguluyorsun,kişiliğini,tanımadığın,ilk defa gördüğün birine hakaret ediyorsun.Eee? Bu durumdan kurtulmak için ne yapmamız gerekiyorsa yapmamız gerekiyor bence.Hani farklı şekilde düşünmemiz gerekiyor,insanlara farklı şekilde bakmamız gerekiyor.Ben feminist bir insan değilim.Yani insanlar ümidimi keseli çok uzun zaman oldu.Ama en azında birbirimize saygı duymayı öğrenmemiz gerekiyor.Eski jenerasyon,yeni jenerasyon,bundan sonraki jenerasyon...Artık en azından ben herkesi etkileyemesem de,anlatabiliyor muyum,yanımdaki insana bile hani bak böyle davranmayalım,söyle olmasın desem bile inanın bana en azından o küçük çevrede daha güzel bir ortam oluşacaktır.Artık birbirimizin arkasından konuşmayı,birbirimize sürekli hakaret etmeyi,birbirimize küfür etmeyi en önemlisi hadi onları geçtim birbirimizi yargılamayı bıraktığımız gün gerçekten toplumu iyi bir hale getirebileceğiz bence.Birbirimize daha saygılı,birbirimize daha sabırlı ve herkesten kötü şeyler beklememeyi öğrenmemi gerekiyor bence.En önemlisi bu.Ben yine oturup bu adamlara,amcalara işte bu yaşlı teyzelere kızılması gerektiğini düşünmüyorum.Yine oturup konuşabileceğiniz insanlarla oturup konuşmanızı tercih edin diye düşünüyorum.Ama bu insanlarla hiç bir şekilde ortak noktaya varamıyorsanız bence konuşmayı bırakıp arkanızı dönüp gidin.Sakın bu adamların provokasyonlarına gelmeyin,sakın onlar kadar sinirlenip onlara o şekilde karşı şey yapmayın.İnsanlar manyamış O_o  Bu şaka değil,insanlar kafayı yemiş tahammülü yok..Hiç kimsenin hiç kimseye sabrı yok.Hiç kimsenin hiç kimseye neredeyse sevgisi yok.O yüzden herkes şu anda birbirine potansiyel suçlu gözüyle bakıyor.O yüzden. bizim yapabileceğimi en iyi şey kulaklığımızı takmak ve ilerlemek.Bence hiç çizginizi bozmayın.Hiç kimseye cevap vermek zorunda değilsiniz.Hiç kimseye kendinizi anlatmak zorunda değilsiniz.Kendi hayatınıza kendi görüşlerinizle devam edin derim...Bu da böyle bir söylentiydi.Yoruldum artık,yani burama kadar,yeter yani yeter ya.Evet çünkü yani...Ahhhh...Kendinize iyi bakın.BAY BAY!..
Rüya Mira Selin'den Sevgilerle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder